Kiplesund i Kenya

Livet i Kenya :-)

LONGONOT 2840 m.o.h. oktober 16, 2006

Filed under: Uncategorized — Julie,Jonas,Joachim,Margrete og Ole Johan Kiplesund @ 7:02 am

julie-og-jonas.jpgchampion.jpgglade-vandringsmenn.jpgkraterhull.jpg

HEI! Ja, nå er det vel lenge siden vi har oppdatert denne bloggen vår. Det er noen som har etterlyst det, så her kommer det en liten oppdatering fra det Kiplesundske liv.

Forrige tirsdag så dro vi på tur sammen med skolen, internatet og en del foreldre. Vi kjørte i to timer til vi kom til en gammel vulkan som ligger i Rift Valley. Det var en meget bratt tur oppover, men du verden så nydelig det var! Vi så både giraff og mange sebraer, og bare det var jo kjempegøy!

Etter en stund, nådde vi toppen, og fikk nyte en fantastisk utsikt! Der spiste vi nistemat, og de som tålte høyden godt,( ja, for det er faktisk høyere enn Norges høyeste fjell ) gikk rundt dette krateret. Det tar ca 3 timer å gå rundt. Men jeg, mor i huset, ble litt svimmel, så jeg tok med Joachim og en kompis nedover igjen. Det var gøy! Meget bratt og masssse støv. Vi så ikke ut da vi kom ned, og vi linsebrukere hadde et lite problem…. 🙂 Det var en meget fornøyd, og trøtt gjeng som satte seg i bilene den ettermiddagen. Men arti hadde vi det!!!

One Response to “LONGONOT 2840 m.o.h.”

1. margrete Says:

hei, alle sammen! ja, hvis dere tror dere ser og leser dobbelt, så stemmer ikke det da. Sånn går det når både Ole J og jeg holder på med de samme sidene, rett etter hverandre. Vi skal nok få ordnet opp i rotet etterhvert 🙂
    Vi er veldig glade for innspill til denne bloggen!!