Kiplesund i Kenya

Livet i Kenya :-)

Kveldstanker! desember 6, 2006

Filed under: Uncategorized — Julie,Jonas,Joachim,Margrete og Ole Johan Kiplesund @ 9:06 pm

Hei igjen alle kjære venner og familie. Ja nå har jeg nattevakt her på Internatet og skal til å legge meg. Jeg måtte bare inn å sjekke bloggen vår før Ole Lukkøye får fullstendig overtaket. Tusen takk til alle dere som sender oss noen ord. Det varmer veldig.

Nå er det fellesperiode her på skolen. Da kommer alle foreldre til barna opp hit til Nairobi og blir her til juleferien som starter den 15 desember. Det er fantastisk trivelig og fantastisk travelt. Det er noe å henge fingrene i til alle døgnets tider. Men som en del av Kiplesund så jobber jeg best under press. Men jeg må innrømme at det skal bli godt med juleferie nå.

Denne jula blir spesiell for alle oss i familien. Det er faktisk første gang vi feirer jul alene. Tidligere så har vi vært så heldige å ha enten foreldrene til Margrete eller foreldrene til Ole J. Men i år så feirer vi alene. Det skal bli koselig å prøve det og, men tradisjonene som vi har begynnt å innarbeide blir vel vanskelig å glemme akkurat på en slik kveld.

Juleribba har kommet i hus. Vi måtte tråle litt rundt i Nairobi for å finne ribbe med svor på, men slaktern fra Belgia hjalp oss med den skiva. Juletre har vi shoppa også. Det er dårlig med gran her i Kenya så faktisk så har vi sunket så dypt at vi har shoppa plastikk. Med litt norsk julepynt og fri fantasi av fru Jul, (les Margrete) så blir dette så fint så fint.

Nå har klokka passert 12 med 2 minutter så nå ble det jammen noen morgentanker også. Om 5 timer og 58 minutter så skal Ungdomskole elvene vekkes og bespises før de tar skolebussen 1 og en halv time. De er tøffe som møter disse utfordringen på den måten de gjør. Tidlig opp, lang skolevei, lang skoledag, lang skolevei tilbake, masse lekser, lite fritid…….. men like blide. Fantastiske ungdommer.

Nå kjenner jeg at Ole Lukkøye har vunnet, Z Z Z Z Z Z……..

God natt……. Z Z Z Z Z

Ole m….

 

3 Responses to “Kveldstanker!”

  1. Hilde Says:

    Skjønner ikke at du klarer å holde øynene opps å lenge når de må opp så tidlig !
    Eg var her, og la igjen ein kommentar! Hurra for det!

  2. Liv Jorunn Says:

    Jeg også. Også tenker jeg…kanskje de ikke husker meg? hm.. men jeg er ho som bor i Indonesia, og som kanskje fniste litt sammen med dere på kurs i sommer. ikke helt sikker:)
    Gøy å lese om deres liv i Afrika!

  3. Terje Olav Says:

    Hei på dere!
    Veldig kjekt å lese bloggen deres og følge med dere i Kenya og Nairobi! Er vel egentlig litt misunnelig også på dere….
    Vi har det bra her hjemme på Geving, men vi savnet selvsagt dere positive nærvær og inkluderende væremåte!

    Shalom!


Legg igjen en kommentar

